中國冇左個優勢,同佢合作冇好處,今次疫情全球有目共賭,係世界嘅負資產。
希望佢地唔好跪低
中國無野多係人多錢多
最中意拎錢達 人
吾知講咩好,只能講一句恭喜哂!!
全球經過武肺都知大陸係咩人啦
其實,話好嚴重既歧視,又真係未必會有既。
但不同民族總有極端既人對外族特別中國人係睇唔順眼(當然都可能是有原因,有時中國人係好失禮),一生人總有機會遇上幾個。
就好似係香港一樣,好多人歧視印巴籍人士嗎?一定唔多,但總有一兩個大叔、大嬸好睇人地唔順眼。
當然有d講道理既,你話自己香港人,可能會唔同一點,但總有d大叔大嬸極端主義者,歧視你就係歧視你,冇咩原因,亦唔會理你香港、台灣、中國。但當然未必係主流。
所以班人講到外國JM好似水深火熱咁, 得啖笑囉。
至於你話今次武肺會唔會令歧視香港/台灣人更嚴重, 我反而見外國主流媒體 (cnn/bbc)講緊香港/台灣/南韓控制得幾成功、市民幾自律
果邊自由,其實有人有心帶風向,靠嚇,知既人就得啖笑。冇見識JM,就會比佢地呃到。
其實BK媽媽會正常好多,好多人都互相幫忙,分享移民手續及移民後的生活。人地都費事出自由廣場同班人傾,佢地自己失禮自己唔知啫,正常人都知。
咁如你所講,都希望外人真係分得到吧。
今次台灣真係做得好好,180個國家停課,佢好似冇停過。
南韓就由高峰回落,都做得好好。
如果以事論事,係果邊論壇公開讚南韓或台灣,肯定又係死罪。佢地特別討厭呢兩個國家,永遠話人落後、唔衛生。
樓主,我認真分析下,其實企業撤出中國都唔係一時三刻既事,早係2008年中國通過新勞動法已經好多廠商萌生退意。不過點解到呢3-4年先愈來愈多真撤出,其實可以分為內部成本同外部拉力兩大因素去睇~
內部成本:
- 人工愈來愈高,而工人維權意識愈來愈高,好多企業一直以高度剝削勞工去獲利,富士康就係經典案例,但當當中共都要增加工人保障,企業就會發現好開始無利可圖
- 土地成本愈來愈高,中共通過好多環境保護既法例,令好多工廠違例,地方官雖然唔想趕走你,但就會借機敲詐你
- 土地炒賣嚴重,另一個土地成本問題,大陸因為經濟泡沫太嚴重,好多實業根本產能過剩,所以國企民企要融資就靠房地產。結果就係炒貴土地,咁外國企業開廠都未必夠炒地賺咁多,變相令企業成本急增
- 極端民族主義興起,中共培育太多垃圾五毛小粉紅玻璃心,本來只係為自己唔合理既政策同打壓異己既行為轉移視線,同建立合理性。但隨住玻璃心失控,愈來愈多企業被打壓,連韓國樂天超市都要退出中國,今日又有一間跨國連鎖cafe退出,早幾年甚至出現罷買日貨既「義和團」運動,仲唔小心打到一個用豐田汽車既同胞殘廢,令企業發現中國唔再係一個安心牟利既市場,反而風險愈來愈大
- 山寨問題極嚴重,知識產權意識係0,我諗唔洗多講,今日先有單Blue Bottle Coffee居然被山寨搶註商標兼敗訴,決定退出中國
外部拉力:
- 竊取商業機密,好多專門技術被中國用竊取,或收購後偷偷轉移技術,令到唔少外國企業破產,所以好多企業已經係完全唔信任中國企業,只為賺錢而留係中國市場
- 中國貨=劣質貨,之前幾年例子唔多講,只睇下今次疫情,幾多假口罩、假裝備,根本全國性信用破產,陸續會出現made in china既貨物不斷向下流,中國製造只會係廉價貨品出現
- 東南亞生產線成熟,呢個成為企業撤出中國既最大因素,因為依家既東南亞好似當年既中國咁,人工平地平又有稅務優惠,其中以越南、泰國、印度為主,基本上只差原料供應鏈未夠穩定,應該都會係5年內解決
- 金磚國市場開始代替中國,金磚五國包括中國、印度、南非、巴西同俄羅斯,唔計中國,每個國家既市場都非常大,而且限制都比中國少。印度單係人口已經比得上中國,南非係非盟最有錢國家,好多企業由南非進軍十幾億人既非洲市場,巴西就睇埋南美市場,俄羅斯作為能源同糧產國,令佢係歐美制裁下仍然站得住腳
- 一帶一路陷阱,唔洗我多講,大家只需要睇下呢幾日迎新聞,就知道令幾多國家深陷債務危機,從而借機掠奪資源同港口
- 獨裁體制輸出外國,亦唔洗我多講,近來澳洲個單已經荒謬,居然公開威脅打經濟戰,變相加速澳洲人權法既訂立,其他國家大家都應該知道
- 香港抗爭,唔洗我多講,俾全世界睇到中國對反抗佢既人既血腥鎮壓,變相令好多以香港為行政基地既企業開始考慮逐步離開,其實當年HSBC遷冊已經係好大好大既警號
- 中美貿易戰,唔洗我多講啦,咁重稅,點做生意~
簡單而言,基本上企業撤出中國就必定,我個人估計10年左右應該大部份都撤走,以中國出口導向為主既經濟,根本無辦法承受,問題係中國低下階層幾時反抗,而反抗規模有幾大咁解…
十年⋯太耐
搬返去台灣仲好啦!相信宜家大陸工資同台灣差不多。郭台銘身為台灣人,應該建設返自己家鄉
唔好以為啲企業有良心,佢地都係睇利益,一定會確保有後路先走
睇成本,生意人係咁諗
支爆開始
終於有今日
共慘黨唔會比啲外資走得咁易,一定落好多限制,可能要多過10能都唔定
將會有好多生產線搬去越南、印度…
終幗自己攞黎的
你外部拉力方面我補充一點:
美國,日本政府提出用國家嘅錢帮助本國企業撤出中國。
呢個對在中國的美,日企業無疑吸引。之前在想搬不搬走的,現在絕大機會付諸行動。
美國吹晒雞, 佢班盟友應該好快會跟,
德國係中國都好多投資(好似只次於美國), 暫時見佢仲係十五十六,
呢樣亦唔多唔少解釋左點解過去七個月德國係反送中保持低調原因
Good la
拭目以待